Search toggle

Fogyasztóvédelem, panaszkezelés

Mindent megteszünk, hogy zökkenőmentes legyen a szerződéskötés, a kárrendezés és az ügyintézés. Ha ennek ellenére úgy érzed, valahol hibáztunk, az alábbi lehetőségek egyikén tehetsz panaszt:

Levélben
Groupama Biztosító Zrt. 1380 Budapest, Pf. 1049
Személyesen
Telefonon
Telefaxon
A +36 1 361 0091-es számon

Panaszkezelésre és jogorvoslatra vonatkozó szabályok

A beérkező panaszokat a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően, egységesen központilag kezeljük. A panaszok kivizsgálásának felügyeletére és a válaszadásra a Jog és Compliance terület jogosult és köteles. A személyesen vagy telefonon beérkező panaszokat munkatársaink azonnal megvizsgálják, és szükség szerint orvosolják. Amennyiben a panasz kezelésével nem értesz egyet, a panaszról és az álláspontodról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolati példányát a személyesen tett szóbeli panasz esetén azonnal átadjuk, míg telefonos panasz esetén az írásbeli panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott válaszlevelünkkel egyidejűleg megküldjük. Egyebekben az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el, tehát a panaszok kivizsgálására és a válaszadásra a panasz beérkezésétől számított 30 naptári nap áll rendelkezésünkre.

Fontos tudnivalók:

  • Kérjük, hogy panaszod mielőbbi, eredményes kivizsgálása érdekében minden esetben add meg a személyes adataidat, a biztosítási szerződés adatait, továbbá pontosan és konkrétan fogalmazd meg észrevételeidet, az észlelt hiányosságot vagy hibát. Ha rendelkezésedre állnak a panaszt alátámasztó dokumentumok, kérjük, bocsásd rendelkezésünkre a panasz kivizsgálás folyamatának felgyorsítása érdekében.
  • Amennyiben meghatalmazott útján tennél panaszt, az oldal alján található meghatalmazás formanyomtatványunkat is szükséges csatolni. Ha nem ezt a nyomtatványt szeretnétek használni, kérjük, a benne foglalt adatokat hiánytalanul tüntessétek fel a meghatalmazásban.

Töltsd le Panaszkezelési szabályzatunkat és Panaszkezelési útmutatónkat, hogy teljesebb képet kaphass a jogaidról és lehetőségeidről.

Jogorvoslati lehetőségek

Fogyasztónak minősülő Ügyfél

Fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

A fogyasztónak minősülő Ügyfél a panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a panasza jellege szerint az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:

Magyar Nemzeti Bank (MNB)

Valamely fogyasztóvédelmi rendelkezés megsértése (például ha véleményed szerint nem tettünk eleget valamely jogszabályban előírt kötelezettségünknek, nem tartottuk be a jogszabályban előírt érdemi válaszadási határidőket panasz vagy kárrendezés esetében, stb.), illetve a pénzügyi fogyasztói jogvitával kapcsolatos kötelezettség betartásának megsértése esetén a Magyar Nemzeti Bankhoz fordulhatsz.

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem (fogyasztóvédelmi kérelem az MNB-hez) benyújtása céljából rendszeresített formanyomtatványt megtalálod az alábbi dokumentumok között.

A formanyomtatvány postai vagy elektronikus úton történő megküldését költségmentesen igényelheted:

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem leadására lehetőséged van bármelyik kormányablakban is.

A Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Pénzügyi Békéltető Testület (PBT)

Ha tényleges szerződéses jogviszonyban állunk veled és panaszod rendezését korábban közvetlenül - de eredménytelenül - megkísérelted rendezni vagy a panasz elutasításra került, a – szolgáltatás igénybevételére vonatkozó – jogviszony létrejöttével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (pénzügyi fogyasztói jogvita) tekintetében, annak bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a PBT-hez fordulhatsz.

A Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem (fogyasztói kérelem a PBT-hez) benyújtása céljából rendszeresített formanyomtatványt megtalálod az alábbi dokumentumok között.

A formanyomtatvány postai vagy elektronikus úton történő megküldését költségmentesen igényelheted:

A Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem leadására lehetőséged van bármelyik kormányablakban is.

A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei:

Európai online vitarendezési platform

Online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos jogvita esetén az Európai Unió online vitarendezési platformján kezdeményezheted a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését.

Bíróság

A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén (a fenti alternatív vitarendezési módok mellőzésével) bírósághoz fordulhatsz. A bíróság eljárására a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései irányadóak.

Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél

A fogyasztónak nem minősülő Ügyfél a panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén bírósághoz fordulhat.

A különböző testületek és hatóságok, illetve bíróságok igénybevételével, részletes eljárási szabályaival, eljárási költségeivel kapcsolatos információk tekintetében az eljáró testületek, hatóságok, illetve bíróságok adnak felvilágosítást.

Hasznos linkek

MABISZ

MNB

Európai online vitarendezési platform

Pénzügyi Békéltető Testület