Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére.
Az Európai Unió online vitarendezési platformjának honlapján fogyasztónak minősülő magánszemélyként a jogvita - amennyiben az online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos - bírósági eljáráson kívüli rendezését kezdeményezheted.
Az európai online vitarendezési platform elérhető az Európai Unió összes hivatalos nyelvén, többek között magyarul is. A weboldalon a honlap működésével kapcsolatos felhasználói útmutatót is megtalálod.
Fontos, hogy pénzügyi fogyasztói jogvita esetén kizárólag a Magyar Nemzeti Bank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület hoz döntést a fogyasztó és a pénzügyi szolgáltató közötti vitás ügyben.
A vitarendezési folyamat elindításához a fogyasztónak regisztrálnia kell az Európai Bizottság által működtetett elektronikus felületen. Az oldalon ezután elindítható az ügy, ha megfelelően regisztráltál.
Fogyasztónak a Rendelet alapján az a természetes személy minősül, „aki nem kereskedelmi, üzleti vagy szakmai célból jár el”. A Rendelet szerint online szolgáltatási szerződésnek minősül minden olyan szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a szolgáltató vagy a szolgáltató közvetítője egy weboldalon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál valamilyen szolgáltatást, így például biztosítást és a fogyasztó az adott weboldalon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg a szolgáltatásokat, illetve tesz ajánlatot biztosítási szerződés megkötésére.
Online vitarendezés érdekében az online vitarendezési platformon kérjük, ezt az e-mail címet add meg: onlineplatform.eu@groupama.hu.