Search toggle

Fogyasztóvédelem, panaszkezelés

Mindent megteszünk, hogy zökkenőmentes legyen a szerződéskötés, a kárrendezés és az ügyintézés. Ha ennek ellenére úgy érzed, valahol hibáztunk, az alábbi lehetőségek egyikén tehetsz panaszt:

Levélben
Groupama Biztosító Zrt. 1380 Budapest, Pf. 1049
Személyesen
Telefonon
Telefaxon
A +36 1 361 0091-es számon

Panaszkezelésre és jogorvoslatra vonatkozó szabályok

A beérkező panaszokat a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően, egységesen központilag kezeljük. A panaszok kivizsgálásának felügyeletére és a válaszadásra a Jog és Compliance terület jogosult és köteles. A személyesen vagy telefonon beérkező panaszokat munkatársaink azonnal megvizsgálják, és szükség szerint orvosolják. Amennyiben a panasz kezelésével nem értesz egyet, a panaszról és az álláspontodról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolati példányát a személyesen tett szóbeli panasz esetén azonnal átadjuk, míg telefonos panasz esetén az írásbeli panasszal kapcsolatos, indoklással ellátott válaszlevelünkkel egyidejűleg megküldjük. Egyebekben az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el, tehát a panaszok kivizsgálására és a válaszadásra a panasz beérkezésétől számított 30 naptári nap áll rendelkezésünkre.

Fontos tudnivalók:

  • Kérjük, hogy panaszod mielőbbi, eredményes kivizsgálása érdekében minden esetben add meg a személyes adataidat, a biztosítási szerződés adatait, továbbá pontosan és konkrétan fogalmazd meg észrevételeidet, az észlelt hiányosságot vagy hibát. Ha rendelkezésedre állnak a panaszt alátámasztó dokumentumok, kérjük, bocsásd rendelkezésünkre a panasz kivizsgálás folyamatának felgyorsítása érdekében.
  • Amennyiben meghatalmazott útján tennél panaszt, az oldal alján található meghatalmazás formanyomtatványunkat is szükséges csatolni. Ha nem ezt a nyomtatványt szeretnétek használni, kérjük, a benne foglalt adatokat hiánytalanul tüntessétek fel a meghatalmazásban.

Töltsd le Panaszkezelési szabályzatunkat és Panaszkezelési útmutatónkat, hogy teljesebb képet kaphass a jogaidról és lehetőségeidről.

Jogorvoslati lehetőségek

Fogyasztónak minősülő Ügyfél

Fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

A fogyasztónak minősülő Ügyfél a panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a panasza jellege szerint az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:

Magyar Nemzeti Bank (MNB)

Valamely fogyasztóvédelmi rendelkezés megsértése (például ha véleményed szerint nem tettünk eleget valamely jogszabályban előírt kötelezettségünknek, nem tartottuk be a jogszabályban előírt érdemi válaszadási határidőket panasz vagy kárrendezés esetében, stb.), illetve a pénzügyi fogyasztói jogvitával kapcsolatos kötelezettség betartásának megsértése esetén a Magyar Nemzeti Bankhoz fordulhatsz.

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem (fogyasztóvédelmi kérelem az MNB-hez) benyújtása céljából rendszeresített formanyomtatványt megtalálod az alábbi dokumentumok között.

A formanyomtatvány postai vagy elektronikus úton történő megküldését költségmentesen igényelheted:

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem leadására lehetőséged van bármelyik kormányablakban is.

A Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat elérhetőségei:

Pénzügyi Békéltető Testület (PBT)

Ha tényleges szerződéses jogviszonyban állunk veled és panaszod rendezését korábban közvetlenül - de eredménytelenül - megkísérelted rendezni vagy a panasz elutasításra került, a – szolgáltatás igénybevételére vonatkozó – jogviszony létrejöttével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (pénzügyi fogyasztói jogvita) tekintetében, annak bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a PBT-hez fordulhatsz.

A Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem (fogyasztói kérelem a PBT-hez) benyújtása céljából rendszeresített formanyomtatványt megtalálod az alábbi dokumentumok között.

A formanyomtatvány postai vagy elektronikus úton történő megküldését költségmentesen igényelheted:

A Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem leadására lehetőséged van bármelyik kormányablakban is.

A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei:

Bíróság

A szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén (a fenti alternatív vitarendezési módok mellőzésével) bírósághoz fordulhatsz. A bíróság eljárására a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései irányadóak.

Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél

A fogyasztónak nem minősülő Ügyfél a panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén bírósághoz fordulhat.

A különböző testületek és hatóságok, illetve bíróságok igénybevételével, részletes eljárási szabályaival, eljárási költségeivel kapcsolatos információk tekintetében az eljáró testületek, hatóságok, illetve bíróságok adnak felvilágosítást.

Hasznos linkek

MABISZ

MNB

Pénzügyi Békéltető Testület