A legtöbb magyar háztartás rendelkezik lakásbiztosítással, azonban minden ötödiket már több, mint 10 éve kötötték – derült ki a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából készült legfrissebb felmérésből, melyben a lakosság elégedettségét, motivációit kutatták a kampánnyal kapcsolatban.
Minden második szerződő gondolja csak azt, hogy megfelelő értékre van biztosítva lakása
Az eredmények rámutattak, hogy bár vannak, akik évente rutinszerűen ránéznek a lakásbiztosításukra, ez egyelőre még nem általánosan bevett szokás, főleg a fiatalok körében nem jellemző. A többségnek így jó alkalom lehet a mostani időszak arra, hogy több figyelmet fordítson vagyona biztosítására. Erre szükség is van, hiszen a lakásbiztosítással rendelkezők csak kevesebb, mint fele (48%) gondolja azt, hogy megfelelő értékre van biztosítva a lakása.
Minden negyedik lakástulajdonos csak tízezres különbség esetén váltana
A kutatásban megkérdezettek többsége minden szempontból elégedett a biztosításával, biztosítójával, még a díjakkal is csupán 16% elégedetlen. Az év elején a lakásbiztosítással rendelkezők negyede hallott már az új kampányidőszak bevezetéséről, és válaszaik alapján márciusban 41%-uk lenne nyitott arra, hogy megvizsgálja jelenlegi biztosítását, és összevesse a biztosítói ajánlatokkal, hogy kedvezőbb lehetőséget találjon.
A márciusi döntésekben számos szempont is jelentős lehet majd. A váltásnál a többféle fedezet (36%), az akciók (32%), a többféle szolgáltatás szerepe (31%) vagy a jelenleginél magasabb fedezet (26%) alig kevésbé fontosak, mint a biztosítási díj (39%). A többség saját bevallása szerint is csak legalább több ezer forintos eltérés esetén kötné át a szerződését, minden negyedik válaszadó pedig csak 10 ezer forint felett foglalkozna a kérdéssel.
„A kampány célzottan ráirányítja a lakosság figyelmét a lakásbiztosításokra és így valószínűleg még azok is felülvizsgálják a szerződéseiket, akik ezt régen tették meg. A cél nem az, hogy mindenki új biztosítást kössön, inkább az a fontos, hogy az ügyfelek tisztában legyenek a szerződéseik részleteivel és a megfelelő tájékozódás és kalkulálás után átgondolhassák, hogy valóban az igényeiknek megfelelő biztosításuk van-e. Érdemes biztosítási szakértő segítségét is igénybe venni, hogy ellenőrizzék, kár esetén elegendő lenne-e a kárkifizetési összeg nagysága, illetve, hogy az újonnan beszerzett értékeiket is lefedi-e a biztosításuk”
A Groupama Biztosító és stratégiai partnere, az OTP Bank úgy véli, a lakásbiztosítási kampánynak köszönhetően tudatosabbá, edukáltabbá válhatnak az ügyfelek, erősödhet az ügyfél és a tanácsadók közötti kapcsolat, illetve növekedhet az ügyfelek elégedettsége is.
„Az OTP Bankban is kiemelt figyelemmel készülünk a márciusi kampányra, hiszen az otthonteremtési megoldásainkhoz szorosan kapcsolódik a lakásbiztosítás Egyre több ügyfelünk köt lakásbiztosítást hitelfelvételtől függetlenül is a bank fiókhálózatában, hogy biztonságban tudja az otthonát. A lakossági ügyfélkörben népszerűek a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítások, ma már minden ötödik lakásbiztosítást kötő ügyfelünk ezt választja” – mondta el Budai József, az OTP Bank Bankbiztosítási főosztályvezetője. „Különös hangsúlyt fektetünk arra, hogy azon ügyfeleink ingatlanának biztosítására is személyre szabott, versenyképes ajánlatot tudjunk nyújtani, akik más banknál felvett jelzáloghitellel rendelkeznek, vagy egyszerűen csak az OTP Bank fiókhálózatában keresnek megoldást lakásbiztosítási igényeikre”
Számít a személyesség
Bár digitális megoldások is elérhetőek, az ügyfelek abszolút többsége (65%) inkább a személyes szerződéskötést preferálja. A visszajelzések alapján ez abból ered, hogy a lakásbiztosítást olyan terméknek gondolják, amely igényli a szakértővel való átbeszélést. Kiemelendő, hogy a 30 év alatti fiatalok esetében is magas arányban (62%) veszik igénybe a tanácsadást a szerződések megkötését megelőzően.