Budapest, 2024. május 22., szerda – A magyar lakosság csaknem kétharmada szokott változó rendszerességgel külföldön kikapcsolódni, valamivel több mint egynegyede ezt legalább egyszer minden évben megteszi – állapítható meg a Groupama Biztosító és az OTP Bank megbízásából, az NRC Piackutató által készített kutatás alapján.
Konkrét úti célja idén nyárra – csakúgy, mint tavaly – a megkérdezettek 30%-ának van. Náluk Horvátország egyre meggyőzőbb fölénnyel vezeti a népszerűségi listát, a megelőző évhez képest másfélszeresére, 22-ről 31 százalékra ugrott azoknak a válaszadóknak az aránya, akik kész tervek birtokában déli szomszédunknál pihenik ki magukat a nyáron. Olaszország a második a rangsorban, a harmadik helyen Ausztria áll, Görögország a negyedik. A könnyű elérhetőség felértékelődő szerepét az úti célok kiválasztásában jól mutatja, hogy miközben a szomszédos Ausztria előrébb lépett a ranglistán, addig Spanyolország jelentősen visszaesett, idén feleannyian terveznek spanyol utat, mint egy évvel korábban.
A gyermekekkel utazóknál a tengerparti kikapcsolódás, a gyermekteleneknél a városlátogatás a legjellemzőbb időtöltés, de a természetjárók aránya is meghaladja a 25 százalékot.
Utasbiztosításnál egyformán fontos az ár és a szolgáltatás tartalma
A külföldre készülők fele mindig, további egynegyede pedig alkalomszerűen köt utasbiztosítást, a gyakran utazók és az idősebb korosztályok képviselői körében 60 százalék feletti a mindig kötők aránya. A biztosítás kiválasztásnál a többség számára fontos szempont, hogy a csomag a minimumot meghaladó szolgáltatásokat tartalmazzon, és az ára is legyen kedvező.
„Örömteli, hogy egyre tudatosabban készülnek fel utazásukra a határt átlépők. Az, hogy az utazók fele ma már soha nem indul el utasbiztosítás nélkül, egyértelmű előrelépés, hiszen még pár éve is csak 30-40 százalék volt ez az arány, és azt is előrelépésnek érzem, hogy a biztosítás kiválasztásakor a szolgáltatások milyensége legalább olyan hangsúlyos szempont, mint az ár”
Az utasbiztosítás megkötését az utolsó hetekre hagyja a kutatásban résztvevők többsége.
„Ügyfeleink már online is megköthetik biztosításukat könnyen, gyorsan pár kattintással, akár utazás előtt egy nappal is, internet és mobilbankban egyaránt. Kínálatunkat a Groupama Biztosítóval úgy alakítottuk ki, hogy figyelembe vegyük az ügyféligényeket, legyen szó bankkártyákhoz kapcsolódó utasbiztosítási termékekről vagy éves biztosítási konstrukcióról, ami a leggyakoribb kockázatokra nyújt fedezetet akár az egész család számára”
Népszerű az autó, de nem mindenkinél
A többség (a válaszadók 57 százaléka) legtöbbször autóval utazik, ezt követi a repülős, majd a vonatos és buszos utazások száma. Érdekes ugyanakkor, hogy a budapestiek körében a repülőgép a legnépszerűbb közlekedési eszköz a külföldi nyaralásnál: a fővárosból másokhoz képes harmadával többen választják valamelyik légitársaságot, mint négykerekűjüket, és hasonlóan a vonatos utazás is jóval népszerűbb a fővárosiak körében. Mindez azt mutatja, hogy ha van megfelelő alternatíva, azaz van a közelben repülőtér vagy nemzetközi járatokat indító vasúti pályaudvar, akkor az emberek egy része lemond az autózásról.
„Horvátország kiemelkedő népszerűsége nem meglepő, hiszen Magyarországról könnyen elérhető és gyönyörű tengerparttal rendelkezik. Emellett természetesen sokan választanak más, lehetőség szerint nem távoli, így olaszországi, ausztriai üdülőhelyeket, ahogy a török Riviéra és a görög szigetek is változatlanul nagy népszerűségnek örvendenek”
A fogadó országoknak az is jó hír, hogy a magyarokra a jövőben is számíthatnak, a kutatás szerint a válaszadók többsége időről-időre visszatér korábban már felkeresett helyszínekre.
Sajtókapcsolat: sajto@groupama.hu
* A minta forrása: NRC Omnibusz kutatás. Az adatfelvétel ideje: 2024. április 15 – 17., a kutatás célcsoportja:16-75 éves lakosság. Mintanagyság: 1000 fő. Az adatfelvétel módszere: online kérdőíves felmérés többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel, Magyarország legnagyobb kutatási panelje segítségével. Reprezentativitás: a minta reprezentatív a magyar lakosságra nem, korcsoport, végzettség, lakóhelytípus és régió alapján.