A hétvégi heves viharok és esőzések miatt a Groupama Biztosító már hétfőn megerősítette kárszakértői jelenlétét az ország északnyugati és északi régióiban, így felkészült arra is, hogy segítséget nyújtson azoknak az ügyfeleinknek, akik árvízkárokat jelentenek be.
„Bízunk benne, hogy a szakemberek munkájának köszönhetően az áradások nem okoznak széles körű, súlyos károkat. Mindazonáltal, a Boris ciklon okozta hétvégi viharok, és az árvíz, illetve az elhúzódó vízlevonulás, gátszivárgások vagy esetleges gátszakadás következtében több százmilliós kárkifizetésre számítunk”
Fontos kiemelni, hogy a lakásbiztosítások átfogó védelmet nyújtanak, amely magában foglalja az árvízkárok fedezetét. Kivételt az ártérben lévő ingatlanok jelentenek, itt ugyanis a biztosítók jellemzően kizárják az árvíz kockázatát. Érdemes tudni, hogy a biztosítási fedezet nemcsak a közvetlen károkra terjed ki, hanem a közvetett károkra is. Ilyen lehet például az áramkimaradás miatt leolvadó fagyasztó, vagy az ideiglenes lakhatás költségeinek megtérítése, amennyiben az ingatlan lakhatatlanná válik.
A mélyebb vízátfolyásokon áthajtás kárt okozhat a járművekben is, leggyakrabban vízbeszívás miatti motorleállással találkozhatunk, mely sajnos nem biztosítási esemény. Ezért nagyon körültekintően kell eljárni mielőtt belehajtunk az összegyűlt vízbe. Nem érdemes követni a másik járművet, hisz nem azonosak a gépkocsik paraméterei. Az áramló víz általi elöntés természetesen már biztosítási esemény és erre kártérítést is fizet a biztosító.
„A károk bejelentését ügyfeleink több csatornán keresztül is megtehetik, akár telefonon, online vagy személyesen. Javasoljuk, hogy a bejelentést minél előbb tegyék meg, és a helyreállítási munkálatok megkezdése előtt készítsenek fényképeket a károkról, hiszen ezek nagyban segíthetik a gyors kárfelmérést és ügyintézést”
A Groupama Biztosító nemrégiben vezette be egyedülálló, dedikált kármenedzser szolgáltatását. Ez a szolgáltatás azt biztosítja, hogy az ügyfelek a kárbejelentést követően azonnal megkapják a kijelölt kármenedzserük nevét és közvetlen mobiltelefonos elérhetőségét. Így nem kell call centeren keresztül kommunikálniuk, hanem közvetlenül felvehetik fel a kapcsolatot az illetékes szakemberrel, aki minden kérdésben tájékoztatást és támogatást nyújt számukra.