• Home
  • Jogi és adatvédelmi információk

Megjelenés dátuma: 2019.05.09.

Pénzmosás elleni törvényi határidő!

A Pénzmosás megelőzéséről szóló törvény értelmében 2019.06.26-ig a Groupama Biztosítónak is újra át kell világítania valamennyi életbiztosítási szerződéssel rendelkező ügyfelét.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a Pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) értelmében a pénzügyi intézményeknek – így a Groupama Biztosítónak is – valamennyi életbiztosítási szerződéssel rendelkező ügyfelét újra át kell világítania, akiknél a Pmt. szerinti adatok nem állnak rendelkezésre. Ellenőriznünk kell az ügyfeleinkről rendelkezésre álló adatok helyességét, a megfelelő nyilatkozatok rendelkezésre állását, és másolatot kell készítenünk az ügyfélátvilágításhoz szükséges iratokról.

Kérjük ügyfeleinket, hogy a megismételt átvilágítás elvégzéséhez mielőbb keressék fel személyesen valamelyik ügyfélszolgálati irodánkat az alábbi okmányokkal.

Aki természetes személyként kötött velünk szerződést, annak be kell mutatnia:

  • érvényes személyazonosító igazolványát vagy útlevelét vagy vezetői engedélyét és
  • lakcímkártyáját (lakcímét igazoló hatósági igazolványát).

Akik jogi személyként vagy egyéni vállalkozóként kötöttek társaságunkkal szerződést, azoknak az ügyfélátvilágítás elvégzéséhez az alábbi azonosító okmányok szükségesek:

  • a gazdálkodó szervezet nevében, vagy annak megbízásából eljárni jogosult személyazonosságát igazoló okmányok (személyazonosító igazolvány, lakcímkártya) és
  • egy 30 napnál nem régebbi cégkivonat/egyéni vállalkozói igazolvány.

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy amennyiben a Pmt. szerinti ügyfélazonosítás nem történik meg, 2019. június 26-át követően a törvényben meghatározottak szerint semmilyen ügyletet nem áll módunkban teljesíteni.

Ügyfélszolgálati irodáink elérhetősége és nyitvatartási ideje itt található, ahol időpontfoglalásra is van lehetőség.

Gyakran Ismételt Kérdések

  • 1. Mi történik abban az esetben, amennyiben nem történik meg az ügyfélazonosítás?

    Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amíg a Pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény (Pmt.) szerinti ügyfélazonosítás nem történik meg, addig a törvényben meghatározottak szerint semmilyen ügyletet nem áll módunkban teljesíteni.

  • 2. Mi számít ügyletnek?

    Az üzleti kapcsolat során a szolgáltató tevékenységi körébe tartozó valamely szolgáltatás igénybevételéhez tartozó művelet.

    A szerződés természetéből adódó díjváltozások, mint pl. az indexálás, díjfizetési mód váltása, nem minősülnek ügyleti megbízásnak, tehát nem vonatkozik rájuk az ügyfél-átvilágítási kötelezettség.

  • 3. Meghatalmazással eljárhatnak a nevemben?

    Ügyfélazonosításra csak személyesen van lehetőség, amelyet bármelyik ügyfélszolgálati pontunkon elintézhet. Akadályoztatása esetén kérjük, keresse üzletkötőjét, aki segíteni tud az azonosítás elvégzésében. A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében javasoljuk, hogy foglaljon előre időpontot a https://www.groupamadirekt.hu/wps/portal/ufszkereso oldalon keresztül!

  • 4. Más szolgáltató által elvégzett ügyfél átvilágítást elfogadnak?

    Sajnos nem áll módunkban elfogadni más szolgáltató által elvégzett átvilágítást.

  • 5. A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében van lehetőségem személyes ügyfélszolgálatra időpontot foglalni?

    Természetesen van lehetőség személyes ügyfélszolgálatunkon időpontot foglalni. Kérjük fáradjon a https://www.groupamadirekt.hu/wps/portal/ufszkereso oldalra!

  • 6. Meddig végezhető el az azonosítás?

    A tájékoztató levelünk kézhezvételétől számított 15 napon belül, de legkésőbb 2019 június 26-ig szükséges az azonosításnak megtörténnie.

  • 7. Nincs a közelemben személyes ügyfélszolgálat. Mit tegyek?

    Kérjük, vegye fel a kapcsolatot TeleCenterünkkel a +36 1 467 35 00 -ás telefonszámon, ahol kollégáink örömmel állnak rendelkezésére, vagy keresse üzletkötőjét.

  • 8. Mozgáskorlátozott vagyok, nem tudok bemenni személyes ügyfélszolgálati irodába. Mit tegyek?

    Amennyiben személyesen nem tud ügyfélszolgálati irodánkban megjelenni, kérjük vegye fel a kapcsolatot a TeleCenterünkkel a +36 1 467 35 00 -ás telefonszámon, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére a további teendőkkel kapcsolatban.

Panaszok kezelése

A Groupama Biztosító

célja az Ügyfelek magas színvonalú, gyors és hatékony kiszolgálása. Ismerkedjen meg a Groupama Biztosító Panaszkezelési szabályzatával és a Panaszkezeléssel kapcsolatos útmutatójával.

További információ >>

Groupama a világban

A Groupama Biztosító a Groupama Csoport tagja, amely biztosítási, banki és pénzügyi szolgáltatóként mintegy 13 millió ügyfele és tagja bizalmát élvezi világszerte.